Aktualności

Aegon: Michał Biedzki odchodzi, Marc van der Ploeg nowym szefem

21 kwietnia Aegon w Polsce poinformował, że Michał Biedzki, prezes Aegon TUnŻ kierujący działalnością holenderskiej firmy w naszym kraju, złożył rezygnację z zajmowanego stanowiska. Jednak nie odejdzie od razu. Aby zapewnić ciągłość zarządzania oraz płynne przekazanie obowiązków swojemu następcy, którym został Marc van der Ploeg, Michał Biedzki będzie pełnił swoje obowiązki do końca drugiego kwartału.

Marc van der Ploeg ma 52 lata. Z wykształcenia jest aktuariuszem, absolwentem Uniwersytetu w Amsterdamie. Ma 30-letnie doświadczenie zawodowe w branży finansowej. Pracował na stanowiskach kierowniczych w obszarach bankowości, w branży ubezpieczeniowej i zarządzania aktywami w instytucjach finansowych w Holandii i w Polsce, m.in. w ING Banku Śląskim (odpowiadał za rozbudowę sieci oddziałów), Nationale-Nederlanden (zajmował się wejściem towarzystwa na polski rynek, a w latach 2003-2008 był jego prezesem), PZU (nadzorował wdrożenie strategii Grupy PZU na lata 2009-2011), RVS Insurance oraz VIVAT Insurance Group. Marc van der Ploeg obejmie stanowisko prezesa po uzyskaniu niezbędnych zgód instytucji nadzoru.

Zmiana na stanowisku prezesa oznacza, że ostatecznie to nie Michał Biedzki – pierwszy szef towarzystwa, rządzący nim od 12 lat, kiedy to Aegon wszedł do Polski, przejmując Nationwide (czerwiec 2005) – dokończy zmiany profilu firmy, m.in. w zakresie polityki produktowej (np. życiowe polisy ochronne zamiast „uefek”, które poważnie nadwyrężyły wizerunek towarzystwa) i sprzedażowej. O tej ostatniej szeroko opowiadał ostatnio „Gazecie Ubezpieczeniowej” Radosław Olkiewicz, dyrektor Departamentu Sprzedaży w sieci Aegon Premium. – Aegon jest na pewno firmą z jasną i sprecyzowaną strategią konsekwentnego budowania i umacniania pozycji na polskim rynku ubezpieczeniowym. W kontekście naszej własnej sieci sprzedaży cele są bardzo proste. To trzy czwórki. Czterokrotny wzrost liczby agentów, czterokrotny wzrost sprzedaży w cztery lata – mówił w niedawnym wywiadzie przeprowadzonym przez Aleksandrę E. Wysocką. – Mamy teraz nieco ponad 300 specjalistów zajmujących się sprzedażą ubezpieczeń, a do 2020 r. chcemy ich mieć około 1300, z czego 600 bardzo skutecznych – zaznaczył.

Podkreślał, że po dwóch miesiącach 2017 r. zakład sprzedawał ponad dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie 2016 r. – Aegon ma dostarczać produkty innowacyjne, dające klientowi konkretne korzyści, a jednocześnie zapewniające prowizję dla agenta i zysk dla akcjonariusza. (…) Przykładem takiego właśnie produktu jest nasza nowość, czyli Aegon Plan na Przyszłość z premią. (….) Ten produkt od pierwszego dnia sprzedaje się naprawdę świetnie (…). Części ochronna i inwestycyjna są bardzo wyraźnie oddzielone. Odrobiliśmy lekcję, którą dał nam rynek. Podobna filozofia będzie nam przyświecać przy kolejnych nowościach produktowych – mówił Radosław Olkiewicz. - Jeśli chodzi o majątek i ubezpieczenia nieruchomości, to mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że mamy jeden z najlepszych dostępnych na rynku produktów allriskowych. Mamy ambicję, aby naszymi produktami mocno podwyższyć konkurentom poprzeczkę – zapowiadał.

Aegon miał też podstawić na nowoczesne technologie. – Jednym z naszych celów jest wzmocnienie lojalności klientów i koncentracja na rozwoju poprzez wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań finansowych oraz rozwój kanałów cyfrowych i nowych technologii – mówił w lipcu ub.r. Michał Biedzki. Ostatnio Radosław Olkiewicz ujawnił, że Aegon przygotowuje dla agentów rozwiązania wspierające, m.in. rozmowy z klientami przez komunikatory internetowe.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

zapytaj o ubezpieczenie

nasi
partnerzy

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.