Aktualności

Allianz: Chat Bot Messenger do zakupu polis komunikacyjnych

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Allianz wprowadził możliwość zakupu ubezpieczeń komunikacyjnych za pośrednictwem Facebooka. To już druga, po polisach turystycznych, usługa zakładu dostępna przez wspomniany portal społecznościowy i jedno z niewielu takich narzędzi na polskim rynku ubezpieczeniowym.

– Każde, nawet najlepsze rozwiązanie technologiczne powinno odpowiadać na potrzeby klienta i jemu służyć. Nie sztuką jest wypuszczenie aplikacji, która nie będzie używana. Prawdziwą sztuką jest takie wykorzystanie nowoczesnych technologii, które w połączeniu z naszym produktem czy usługą przyniesie klientom wymierne korzyści – mówi Maciej Stankiewicz, kierownik projektów w Departamencie Digitalizacji i Strategii Klienta Allianz.

Nowe narzędzie elementem strategii w obszarze digitalizacjiDla ubezpieczyciela digitalizacja jest częścią strategii Allianz – zarówno w wymiarze globalnym, jak i lokalnym. Wykorzystanie potencjału Facebooka jest jednym z jej elementów. – Zdajemy sobie sprawę, że Facebook nie jest jeszcze w pełni wykorzystany przez branżę ubezpieczeniową do komunikacji z klientami i jest tu bardzo duże pole do rozwoju. Niewiele osób wie, że może się skontaktować z ubezpieczycielem przez Messengera. To się będzie z pewnością zmieniać. Dlatego jako Allianz wprowadziliśmy rozwiązanie połączone z Facebookiem – dodaje Maciej Stankiewicz.

Zaoferowane przez ubezpieczyciela narzędzie pozwala klientom na dostęp do produktów ubezpieczeniowych za pośrednictwem Messengera, w tym na zapoznanie się z ofertą oraz wyliczenie składki. Cały proces sprzedaży polisy odbywa się na Messengerze. Klient opuszcza Facebooka jedynie podczas realizacji płatności, ze względu na ochronę danych osobowych i regulacje.

„Komunikacja” dołączyła do „turystyki”Dotychczas wspomniana powyżej opcja była zawężona do ubezpieczeń turystycznych. Od początku grudnia klienci mogą sięgnąć po Messengera także przy wyborze OC i AC komunikacyjnego. Zainteresowani skorzystaniem z tej opcji mają dwie możliwości rozpoczęcia procesu: rozmowa za pośrednictwem Facebook Messangera lub poprzez zeskanowanie specjalnego QR Messanger code, który dostępny będzie dla klientów m.in. na plakatach i ulotkach.

W kolejnym kroku klienci powinni zeskanować kodu Aztec z dowodu rejestracyjnego oraz odpowiedź na kilka pytań – o to, czy pojazd był sprowadzany z zagranicy, jaki ma przebieg oraz jaki jest planowany okres ochrony ubezpieczeniowej. Aby sfinalizować proces i zawrzeć polisę, klient musi podać miejsce, w którym się znajduje. Na tej podstawie zostanie skierowany do najbliżej znajdującego się agenta. Może również wpisać numer wybranego przez siebie agenta, z którym dokończy proces.

Duża popularność social media, niewiele ofertZ Facebooka i Messengera korzysta dziś w Polsce ponad 10 mln użytkowników. Mimo to polscy ubezpieczyciele dość rzadko wykorzystują te narzędzia w technicznych procesach firmowych. Choć wśród ekspertów są też i tacy, jak np. Rafał Mosionek, wiceprezes Compensa TU, który w wywiadzie dla „Gazety Ubezpieczeniowej”* zadeklarował swoją wiarę w to, że wraz z upływem czasu media społecznościowe będą odgrywały coraz istotniejszą rolę w procesach obsługowych i sprzedażowych. Na razie jednak oprócz Allianz niewiele firm oferuje takie rozwiązania. W ich gronie znajdują się m.in. PZU, który w kwietniu tego roku wprowadził do swojej oferty dla klientów poszukujących ubezpieczeń w kanale online możliwość zakupu polisy turystycznej za pośrednictwem Messengera. Z kolei we wrześniu Warta dzięki otwarciu profilu na Facebooku umożliwiła klientom zgłaszanie szkód za pomocą Messengera.

***

*http://www.gu.com.pl/...
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

zapytaj o ubezpieczenie

nasi
partnerzy

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.