Aktualności

Europ Assistance Polska: Polacy ufają assistance

Już około 40% Polaków posiada ubezpieczenie assistance, a 93% z nich jest zadowolona z jakości świadczonej pomocy – wynika z VIII Ogólnopolskiego Badania Assistance przeprowadzonego na zlecenie Europ Assistance Polska.

Według wyników ósmej edycji badania assistance realizowanego od 2008 r., już 38% Polaków posiada ten rodzaj ubezpieczenia. Jest to wzrost w stosunku do poprzedniego pomiaru (w 2015 r.) o 8 p.p. Wśród Polaków posiadających assistance przeważają mężczyźni. Jest ich blisko o 1/3 więcej niż kobiet – odpowiednio 45% i 31%. – Liczba osób posiadających assistance systematycznie rośnie od początku badania i zakładamy, że  ten trend będzie się utrzymywał w kolejnych latach. Zmienia się styl życia i nawyki Polaków. Bogacimy się jako społeczeństwo. Jesteśmy skłonni też zapłacić za ubezpieczenie i mieć pewność, że możemy liczyć na pomoc w trudnych sytuacjach. Ponadto, nasi klienci deklarują bardzo wysoki poziom satysfakcji z jakości świadczonej pomocy. To kolejny powód popularności assistance – podkreśla Ryszard Grzelak, prezes zarządu Europ Assistance Polska.   

Najpopularniejsze assistanceWciąż najchętniej kupowanym pakietem usług jest assistance samochodowy (co wynika z jego powszechnej dostępności), który wybrało aż 90% osób posiadających tego typu ubezpieczenie. Na dalszych miejscach znajduje się pomoc medyczna i domowa – po 18% i assistance podróżny – 9%.

- Różnica jest duża, ale te proporcje zmieniają się. Sposób wykorzystania assistance w Polsce ewoluuje w kierunku tego, jak to wygląda w Europie Zachodniej. Jeszcze 10 lat temu assistance było kojarzone w Polsce głównie z holowaniem samochodu po wypadku lub awarii. Jednak świadomość klientów dotycząca różnego rodzaju usług assistance systematycznie rośnie, a ich funkcjonalności i dostępność powodują, że są coraz bardziej popularne  – uważa Ryszard Grzelak.   

Wśród badanych występują również preferencje co do określonego rodzaju świadczeń. Kobiety częściej niż mężczyźni za najbardziej użyteczny uważają assistance medyczny – odpowiednio 56% i 48%, podróżny – 55% i 52% oraz pomoc w domu (wizytę hydraulika i ślusarza) – 26% i 20%. Z kolei mężczyźni częściej niż kobiety wybierają assistance samochodowy – odpowiednio 85% i 79%.


Jak nabywamy ubezpieczenie assistance?Assistance samochodowy jest najczęściej dodawany do ubezpieczenia OC – 64% i AC – 55%. W przypadku assistance medycznego jest ono dodawane do produktu bankowego – 32% i ubezpieczenia domu/mieszkania – 22%. Z kolei assistance domowy najczęściej występuje w pakiecie z ubezpieczeniem mieszkania – 70% lub z produktem bankowym 24%. Assistance podróżny najczęściej respondenci kupują u agenta ubezpieczeniowego – 35%, w biurze podróży 32% i towarzystwie ubezpieczeniowym – 22%.

- Banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, firmy telekomunikacyjne, ale także inne podmioty rynku dołączają assistance do swoich produktów, tym samym zwiększając atrakcyjność swojej oferty. Ten trend będzie się utrzymywał, zwłaszcza kiedy połączymy wysoki poziom zadowolenia z klientów z jakości świadczonej pomocy oraz informację, że w opinii 70% badanych assistance dołączone do produktu bankowego sprawia, iż jest on bardziej atrakcyjny – zaznacza Ryszard Grzelak.  

Coraz chętniej przez internetPowoli, ale systematycznie rośnie liczba osób zainteresowanych zakupem usługi assistance przez internet, obecnie na taką formę zakupu zdecydowałoby się ponad 1/3 badanych – 31% i jest to wzrost o 5 p.p. w stosunku do poprzedniej edycji badania w 2015 r. Kolejnym przykładem wzrostu zaufania do niektórych usług świadczonych przez internet jest coraz większe zainteresowanie np. wideokonferencją lub wideokonsultacją z lekarzem. Obecnie 62% badanych skorzystałoby z takiej usługi i jest to wzrost od ostatniego badania aż o 10 p.p.

Informacje o badaniu:Ogólnopolskie Badanie Assistance to kompleksowe, największe i najdłużej prowadzone badanie rynku assistance w Polsce. Ósma edycja została przeprowadzona w okresie 20.11 – 19.12.2017 r. przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Europ Assistance Polska.

Więcej na temat assistance można będzie znaleźć na str. 3 „Gazety Ubezpieczeniowej” nr 9 z 27 lutego. Tego samego dnia Ryszard Grzelak będzie gościem trzeciego odcinka podcastu „Rozmowy bez asekuracji”.
AM

zapytaj o ubezpieczenie

nasi
partnerzy

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.