Aktualności

VIG: Wyniki w Polsce i nowe plany strategiczne

Vienna Insurance Group Polska opublikowała podsumowanie rezultatów finansowych uzyskanych w pierwszych trzech miesiącach 2017 roku. Z kolei austriacka firma-matka polskiej grupy wdrożyła nowy strategiczny plan rozwoju „Agenda 2020”. Dla spółek VIG w naszym kraju oznacza to inwestycje w digitalizację, likwidację szkód i usługi assistance, jak również rozwój tzw. ubezpieczeń przyszłości.

W I kwartale 2017 r. składka przypisana brutto towarzystw VIG działających w Polsce wyniosła 930,88 mln zł i była o 1,97% wyższa od uzyskanej w tym samym okresie poprzedniego roku (912,5 mln zł). Spółki majątkowe zwiększyły swój przypis o 10,94%, do 537,72 mln zł (484,71 mln zł w I kw. 2016 r.). Motorem wzrostu całego biznesu non-life grupy była sprzedaż Compensy TU, która zebrała łącznie 319,66 mln zł składek brutto – o 15,67% więcej niż rok wcześniej (276,35 mln zł). Z kolei przypis InterRisk uplasował się na poziomie 218,06 mln zł (208,46 mln zł; +4,51% r/r)

Porozumienie z UOKiK obniżyło zyskiZ kolei łączny przypis składki brutto spółek życiowych Vienna Insurance Group w Polsce spadł o 8,18% r/r, do poziomu 393,16 mln zł (428,19 mln zł na dzień 31 marca ub.r.). Największe towarzystwo życiowe, Compensa TUnŻ, zebrało w sumie 147,13 mln zł składek brutto – o 18,14% więcej niż w analogicznym okresie 2016 r. (124,53 mln zł). Obniżka przychodów z biznesu życiowego austriackiej grupy w naszym kraju jest konsekwencją znaczącego spadku wpływów ze składek w Vienna Life. Przypis towarzystwa wyniósł bowiem 165,65 mln zł, wobec 223,86 mln zł w I kw. ub.r. (-26% r/r). Natomiast wynik Polisy-Życie na poziomie 80,39 mln zł zebranych składek był o 2,01% wyższy od odnotowanego 12 miesięcy wcześniej (78,8 mln zł).

Kwartalny wynik finansowy brutto polskiego biznesu VIG wyniósł łącznie 25,3 mln zł – o 9 mln zł mniej niż przed rokiem. Spółki majątkowe odnotowały wzrost zysku przed opodatkowaniem o 0,8 mln zł r/r, życiowe zaś – bez uwzględnienia finansowego wpływu porozumień z UOKiK w wysokości 20,4 mln zł – zwiększyły swój zysk o 10,5 mln zł r/r.
VIG stawia na innowacje…Z kolei Vienna Insurance Group opublikowała Agendę 2020 – strategiczny plan rozwoju, którego celem jest osiągnięcie przez grupę założonych celów dzięki optymalizacji modelu biznesowego i wykorzystaniu potencjałów każdego z krajów, w których VIG prowadzi działalność. Podstawowym założeniem przyjętej koncepcji jest wykorzystanie doświadczeń lokalnych spółek jako „laboratoriów innowacji”. Jednocześnie VIG chce zapewnić sobie solidną bazę do utrzymania rentowności poprzez rozwój i optymalizację zaawansowanych rozwiązań underwritingowych, zarządzanie kosztami oraz tworzenie usług wspólnych.

…których inkubatorem będzie PolskaAby skutecznie rozwijać się w oparciu o technologie, VIG zainwestuje w rozwój projektów cyfrowych w Polsce nawet 100 mln zł i wesprze aktualnie realizowane przedsięwzięcia polskich spółek, m.in. Compensy, która z uwagi na uruchomiony w spółce projekt transformacji cyfrowej ma ambicję, aby stać się inkubatorem innowacji dla pozostałych podmiotów grupy. VIG Polska prowadzi już m.in. takie projekty, jak zarządzanie usługami assistance zintegrowanymi z siecią warsztatów partnerskich, a także działania antyfraud oraz przegląd spraw zamkniętych (Closed File Review), których celem jest poprawa skuteczności walki z wyłudzeniami i optymalizacja procesów likwidacji szkód.

- Polska, jako trzeci największy rynek VIG, stanowi laboratorium innowacji dla grupy. Oznacza to, że wypracowane tutaj rozwiązania będą wdrażane w pozostałych krajach, w których jesteśmy obecni. Agenda 2020 zakłada wykorzystanie potencjału danego rynku, ale również skupienie się na obszarach, które zapewnią przyszłą rentowność i optymalizację modelu biznesowego w celu zwiększenia efektywności kosztowej. Pracujemy z lokalnymi zarządami nad planami rozwoju do 2020 roku. Uważam, że realizacja projektów w ramach naszej strategii będzie miała duże znaczenie dla stabilności i dalszego wzrostu Vienna Insurance Group – powiedziała Elisabeth Stadler, prezes zarządu VIG.

- Polska, dzięki dużemu potencjałowi rynkowemu, nastawieniu na innowacyjność i wykwalifikowanej kadrze menadżerskiej, nie po raz pierwszy ustanawia trendy dla całej Grupy w zakresie nowych rozwiązań i inicjatyw. Spodziewamy się, że środki zainwestowane w transformację cyfrową i optymalizację procesów obsługi klienta będą punktem odniesienia dla innych krajów i dadzą solidną podstawę do osiągnięcia naszego celu, czyli 10% udziału w rynku – skomentował Franz Fuchs, dyrektor generalny VIG Polska.
AM, news@gu.com.pl
(źródło: VIG, KNF)

zapytaj o ubezpieczenie

nasi
partnerzy

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.